کاهش هیپوگلایسمی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تحت درمان با انسولین Toujeo

4 آوریل 2017- یک مطالعه‌ی مشاهداتی جدید نشان داد که انسولین Toujeo، حوادث هیپوگلایسمی را تا 33 درصد در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با سایر انواع انسولین‌های بازال کاهش می‌دهد.

 انسولین Toujeo یک انسولین طولانی الاثر است که برای یک بار تزریق روزانه توسط شرکت سانوفی ساخته شده است، این شرکت تولید کننده ی انسولین لنتوس نیز می باشد.

 نتایج مطالعه‌ی DELIVER 2 که در آن 1894 فرد شرکت داشتند، در نشست سالانه‌ی غدد درون ریز در فلوریدا ارائه گردید.

 Riccardo Perfetti، سرپرست تیم پزشکی دیابت جهانی سانوفی گفت: این نتایج به شواهد موجود از سایر مطالعات مشاهداتی در مورد فواید انسولین Toujeo برای درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2  افزوده شد.

در حالیکه مطالعات بالینی تصادفی بالاترین سطح از شواهد را ارائه می‌دهند اما با استفاده از داده‌های تطبیقی حاصل از مطالعات مشاهداتی در دنیای واقعی می‌توان به ارزیابی عملی شدن یافته‌های مطالعات بالینی در اعمال بالینی روتین پرداخت.

 در پژوهش DELIVER 2، از داده‌های 1894 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 برای بررسی اثر بخشی Toujeo در یک دوره‌ی شش ماهه استفاده شد.

خطر وقوع هیپوگلایسمی در بیمارانی که انسولین خود را با انسولین Toujeo جایگزین نموده بودند 33 درصد کاهش یافت و از هیپوگلایسمی شدید که منجر به بستری شدن افراد در بیمارستان می‌شود در مقایسه با سایر انسولین‌های بازال به  میزان 48 درصد کاسته شد.

 Toujeo به عنوان انسولین گلارژین 300 نیز شناخته می شود که در اوایل سال 2015 برای استفاده در بریتانیا مورد تایید قرار گرفت.

 فعالیت این انسولین در کاهش قندخون تا 24 ساعت پس از تزریق (یک بار در روز در یک ساعت مشخص) در بدن باقی می‌ماند.

 محققان هم اکنون بر اساس نتایج این مطالعه‌ی مشاهداتی، در صدد انجام پژوهشی تصادفی با شرکت بیش از 4500 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 در سراسر اروپا و آمریکا هستند که درمان با انسولین بازال را آغاز کرده یا انسولین بازال خود را به انسولین Toujeo، تغییر داده‌اند.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/apr/toujeo-lowers-hypoglycemia-among-insulin-treated-people-with-type-2-diabetes-96778451.html